- Strona Główna
- Marketing
- Reklama
- Media
- Dwa sposoby na skuteczne usuwanie negatywnych opinii w Google
Dwa sposoby na skuteczne usuwanie negatywnych opinii w Google
Usuwanie negatywnych opinii w Google nie zawsze jest konieczne, ale często warto wykorzystać tę możliwość. Jest to szczególnie istotne dla firm z małą ilością recenzji lub tych, które padły ofiarą nieuczciwej konkurencji lub spamu. W tym artykule przedstawimy dwa sposoby na usunięcie negatywów.
Dlaczego opinie w Google mają znaczenie?
Opinie w Google są wyświetlane zaraz obok nazwy Twojej firmy. Są więc dobrze widoczne i łatwo za ich pomocą porównać firmy o podobnym profilu działalności. Ich istotą jest też dość duże zaufanie społeczne, które przekłada się na decyzje zakupowe Twoich potencjalnych klientów.
Badania pokazują, że dla większości firm opinie na poziomie 4,5-4,9 gwiazdek są akceptowalne. Niższe oceny zdarzają się w niektórych branżach (np. transportowej), ale praktycznie zawsze wzbudzają wątpliwości co do jakości produktu lub rzetelności firmy. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się na usuwanie negatywnych opinii.
Jak usunąć negatywne opinie w Google?
Część negatywnych opinii Google usunie samodzielnie za pomocą systemu wykrywania spamu. Funkcja ta nie działa idealnie i czasami zdarza się, że do kosza lądują wartościowe i rzetelne opinie. Jeśli mimo istnienia tego mechanizmu otrzymałeś negatywną opinię, to możesz na nią albo odpowiedzieć, albo zgłosić ją za pomocą narzędzia Google do zarządzania opiniami. Możesz też wykorzystać trzy kropki znajdujące się obok komentarza i wybrać „Zgłoś opinię” lub „Zgłoś profil”.
Obie metody usuwania negatywnych opinii przez Google nie zawsze okazują się skuteczne, a sama weryfikacja recenzji może zająć kilka miesięcy. Jeśli Google uzna, że komentarz nie narusza zasad, możesz się odwołać od tej decyzji. Wiele osób na tym etapie rezygnuje z walki o swoje, a całkiem nie słusznie. Choć usunięcie opinii może zająć nawet rok, często udaje się to zrobić. Skuteczność takich działań potwierdzają firmy, które się w tym specjalizują, np. opinie.pro.
Jak profesjonalnie reagować na niepochlebne opinie?
Załóżmy jednak, że masz na tyle dużo pozytywnych opinii, że kilka negatywnych nie wpływa na renomę Twojej firmy. Co wtedy zrobić? Lepiej nie pozostawiać ich bez odpowiedzi. Jeśli uwagi klienta są słuszne, to postaraj się wprowadzić zmiany w swojej firmie, skontaktuj się z klientem i zaoferuj mu rekompensatę. Po załatwieniu sprawy możesz poprosić o usunięcie komentarza lub w odpowiedzi przeprosić i napisać, jakie zmiany wprowadziła Twoja firma, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.