- Strona Główna
- Marketing
- Reklama
- Media
- Jak działają kampanie Google Ads?
Jak działają kampanie Google Ads?
Reklama jest dźwignią handlu, a w obecnym świecie najlepszym źródłem reklamy jest internet. Wiele firm, które chcą pozyskać klientów, wybiera Google, aby zareklamować swoją firmę. Bardzo ciekawą opcją jest reklama Google Ads, która przynosi bardzo szybkie efekty.
Google Ads – co to takiego?
Google jest najważniejszą przeglądarką, z której dziennie korzystają miliony Polaków. Płatna reklama w Google pojawia się w wynikach wyszukiwania na samej górze lub na stronach często odwiedzanych przez danego użytkownika. Dużą zaletą takiej kampanii jest fakt, że płaci się jedynie za kliknięcia reklamy. Kampania może zostać zrealizowana w wyszukiwarce, w sieci reklamowej Google, na platformach YouTube, Gmail, czy w aplikacjach. Możliwości jest wiele, z tego też względu można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Kampania może przybrać formę tekstową, graficzną, może to być także klip video czy dynamiczna grafika. Taka forma nadaje się idealnie dla firm z różnych branż oraz sklepów internetowych.
Jak działa Google Ads?
Istotą kampanii Google Ads w Digitalhill.pl jest optymalizacja reklamy poprzez konkretne słowa kluczowe, które użytkownik wpisuje, szukając danego produktu czy usługi. Firma, która chce się reklamować, musi wybrać kilka słów, które odpowiadają branży i są z nią ściśle związane. Gdy jakaś osoba wpisze te słowa w wyszukiwarce, to reklama Google wyświetli się na górze wyników. Oczywiście na jakość reklamy i jej wyświetlanie ma wpływ stawka, jaką firma jest skłonna zapłacić. Nie bez znaczenia jest także jakość reklamy. Należy skonfigurować dobrze wszystkie elementy, które związane są z reklamą. Przede wszystkim najważniejszy jest dobór słów kluczowych. Istotna jest także strona docelowa firmy. Na stronie muszą znaleźć się informacje, które zachęcą użytkownika do skorzystania z oferty. Za reklamę płaci się jedynie wówczas, gdy ktoś kliknie reklamę i wejdzie na stronę danej firmy. Oczywiście na początku kampanii ustalana jest stawka, którą miesięcznie dane przedsiębiorstwo jest w stanie zapłacić za reklamę. Z tego względu nie ma obaw o koszty, bo z góry jest wiadome, ile maksymalnie miesięcznie trzeba będzie wydać.
Ile trzeba zapłacić za reklamę Google Ads?
Ciężko jest jednoznacznie określić koszt kampanii reklamowej, gdyż ten zależny jest od paru czynników. Przede wszystkim na wysokość kwoty wpływa rodzaj branży i wielkość konkurencji. Również lokalizacja oraz popularność słów kluczowych odgrywa istotną kwestię. Jedno kliknięcie może kosztować kilka groszy, a inne firmy muszą zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych. Google oferuje kilka rodzajów płatności. Najpopularniejszą formą jest wyżej opisana płatność za kliknięcie CPC. Można również skorzystać z płatności za 1000 wyświetleń na platformie Youtube lub za obejrzenie reklamy video. Na pewno każdy powinien skorzystać z takiej formy marketingu. Efekty są widoczne bardzo szybko. Także w każdym momencie można przerwać i zrezygnować z kampanii bez konieczności zrywania umowy.