Kiedy warto oddać iPhona w ręce specjalistów?

Publikacja: on 29 grudnia, 2022 0 395Wyświetlenia

Urządzenia opatrzone charakterystycznym jabłkiem są obiektem pożądania ludzi na całym świecie. Te dosyć drogie sprzęty zasłużyły sobie na doskonałą renomę swoją niezawodnością oraz innowacyjnością. Niestety nawet najlepszy iPhone może czasami upaść, zawiesić się lub szybko ulegać rozładowaniu. Kiedy warto iść do serwisu Apple, a kiedy można samodzielnie podjąć się naprawy?

Naprawa na gwarancji czy za opłatą

Najnowsze iPhony to spory wydatek, dlatego przy zakupie warto ubezpieczyć telefon, by uchronić się przed konsekwencjami własnego pośpiechu lub nieporadności. Dzięki temu w okresie ubezpieczenia możemy wymienić uszkodzoną przez nas część, której nie obejmuje gwarancja. Nie mając ubezpieczenia, za usunięcie takich usterek będziemy musieli zapłacić sami. W tym przypadku trzeba zaznaczyć, że gwarancja na sprzęt elektroniczny dotyczy tylko wad, które powstały w procesie produkcyjnym. Wszelkie pęknięcia obudowy, które zauważymy po wyjęciu z pudełka, zawieszający się system oraz bateria wyładowująca się po kilku godzinach niezbyt intensywnego użytkowania to awarie, w których usunięciu pomoże serwis Apple Poznań, Warszawa, Kraków oraz inne duże miasta mają na swoich mapach przynajmniej jeden taki autoryzowany punkt napraw,. W związku z tym nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego specjalisty, który w ramach gwarancji naprawi nasz telefon.

Samodzielnie czy z pomocą fachowca

W przypadku nowoczesnych telefonów nie ma tak prawdę sytuacji, która pozwoliłaby na samodzielną  naprawę telefonu. Baterie w większości modeli są wbudowane na stałe, systemy wymagają ingerencji specjalistów, a wymiana ekranu wiąże się z rozebraniem niemalże całego urządzenia. Mając jakikolwiek problem z komórkami Apple, warto udać się do autoryzowanego punktu, który pomoże nam usunąć usterkę. Serwis iPhone naprawi szybko i sprawnie, używając oryginalnych części, a to zdecydowanie zmniejsza ryzyko zniszczenia wartościowego gadżetu. Wszelkie samodzielne próby reperacji telefonu mogą doprowadzić do utraty gwarancji, o ile ta jeszcze obowiązuje oraz do poważniejszych błędów, które i tak będzie musiał korygować serwisant znający się na produktach danej marki.

Smartfony zawładnęły życiem nowoczesnych ludzi i ciężko nam sobie wyobrazić codzienność bez ukochanego telefonu. Pamiętajmy jednak, by w razie jakiejkolwiek awarii udać się do serwisu, w którym szybko i profesjonalnie uporają się z problemem. Samodzielna ingerencja w sprzęt nie tylko pozbawia nas gwarancji producenta, ale może także pogorszyć sprawę, wpędzając nas w jeszcze większe kłopoty oraz spore koszty.